Az irodaházakba, gyárakba, üzemekbe, iskolákba való belépések ellenőrzésére, korlátozására és szabályozására a beléptető rendszer nyújtja a legbiztonságosabb és legegyszerűbb megoldást.
Elektronikus beléptető rendszer alkalmazásával egyszerűbb a személyek és a járművek azonosítása, regisztrálása. A beléptető rendszer ellenőrzi a belépési jogosultságot PIN kód vagy kártya segítségével, illetve akár biometrikus - ujjlenyomat, arcfelismerés stb. – azonosítóval, ezáltal megakadályozza illetéktelen személyek be- és kilépését. Könnyen szabályozható és nyilvántartható, hogy ki, mikor, melyik területre jogosult belépni, és mely berendezéseket üzemeltetheti.
A beléptető rendszerek számos tulajdonsággal rendelkeznek, mint pl. önálló vagy hálózatos, kombinált azonosítású, ajtók, sorompók vezérlése. Kényelmes használatuk mellett előnyük például, hogy a belépési jogosultságok könnyedén kiadhatók akár időkorlátozással is, emellett a kártyák illetve kódok elvesztése vagy eltulajdonítása esetén azonnal letilthatók, így nincs szükség drága zárcserék elvégzésére.
Beléptető hálózatok
Offline beléptető rendszer
- Önállóan működő belépést szabályozó terminálok
Online beléptető rendszer
- Hálózatban működő, számítógépen folyamatosan felügyelhető, programozható terminálok
- RS485 hálózaton
- IP hálózaton
- RS485/IP vegyes hálózaton
Azonosítási lehetőségek
- PIN kód alapján
- Kártyakód alapján
- Ujjlenyomat alapján
- Fokozott biztonság esetén: Kártya és PIN kód vagy Kártya és Ujjlenyomat
Beléptető program funkciói, előnyei
A program kezeli a terminálok paramétereit, nyilvántartja a dolgozók adatait, mozgási jogosultságait, időbeli és térbeli korlátozásait. Legyűjti a terminálokban tárolt mozgási és egyéb eseményeket, ezeket a felhasználói kívánságok szerint szűri, csoportosítja, kilistázza. Továbbítja a szükséges adatokat a munkaidő nyilvántartó modulnak. Kezeli a pillanatnyi jelenlétet (Ki-Hol-Van). Ajtók, sorompók, kapuk távoli nyitását támogatja. Kezeli a riasztási eseményeket, erőszakos nyitás, időn túli nyitva tartott ajtó, szabotázs, érvénytelen nyitási próbálkozás.
Főbb jellemzői
- 1 - 255 terminál felügyelete (RS485 vagy TCP/IP)
- Típustól függően 1024-16000 kártya kezelés
- Több ajtós vezérlések, liftvezérlők kezelése
- Működési módtól függő felhasználó kezelése
- Támogatja a kártyás, kódos és ujjnyomatos kezelést
- Típustól függően 10-63 független és láncolható időzónát kezel
- Mozgási események naplózása
- Jelszavas szoftver védelem
- Ajtók, sorompók, forgóvillák működési idő kezelése
- Vendégek kezelése
- Munkaidő nyilvántartó
Azonosítás típusai
- PIN kódos azonosítás
Az áthaladási ponton a billentyűzeten 4 vagy 6 karakterű kód beütése alapján engedélyezi, vagy tiltja le a be- és kilépést. Előnye, hogy nincs eszköz, amit a felhasználónak magánál kell tartani. Nem a legbiztonságosabb megoldás, illetéktelenek könnyen megszerezhetik és felhasználhatják a kódot.
- Kártyás azonosítás
Leginkább elterjedt azonosítási eszköz a bankkártya méretű azonosító kártya, mely akár emblémázható, a kártyabirtokos nevével, fényképével, beosztásával is ellátható. Speciális azonosítók óraszíjas, karkötős, öntapadós stb.
- Biometrikus azonosítás
A biometrikus azonosítás lényege, hogy a rendszer az emberi szervezet valamely egyedi sajátosságáról mintát vesz, digitális adattá konvertálja, és egy adatbázisban tárolja, majd az aktuálisan levett mintát összeveti az adatbázisban tárolt mintákkal. A biometriai azonosítás során használnak fizikai jellemzőket: arc-, hang-, írisz-, retina-, kéz-, ujjlenyomat. A mintából nem reprodukálhatók pl. az ujjlenyomatok.
Bármelyik mellett döntsön is, tűz vagy vészhelyzet esetén természetesen minden kijárat azonnal, automatikusan, szabadon átjárhatóvá válik, ezzel fokozva a biztonságot!
Munkaidő nyilvántartó
A cégek működésük hatékonyság növelése és a munkafolyamatok optimalizálása végett a beléptető rendszerek automatikus munkaidő-nyilvántartó rendszerként is működtethetőek. Az irodaházak, gyárak, üzemek dolgozói a munkaidő nyilvántartó terminálok használatával adják meg mozgással kapcsolatos adataikat, amit a számítógép munkaidő nyilvántartó programja dolgoz fel. A program gyors analízissel, több munkarenddel hatékonyan készíti el a dolgozók jelenléti ívét. Ismeri, és automatikusan felismeri a műszakokat, és annak megfelelően számítja az eltöltött időket, műszak pótlékokat, túlórákat. Kezeli a rugalmas munkarendeket, halmozott balansz értékeket. A program segítségével rugalmasan paraméterezhetőek az egy vagy több műszakos illetve folyamatos munkarendek, túlórák. A adatokból számos szempontot figyelembe vevő listák, jelenléti ívek, statisztikai jelentések készíthetők.
Az általunk telepített beléptető rendszerrel összekötött munkaidő nyilvántartó program szinte minden élethelyzetre kínál megoldást, lehetőség van:
- Korlátlan munkarend felvételére, egyedi akár minden napra külön munkarendre lebontva
- Késések, munkaidő vége előtti távozások kezelésére
- Szabadságok, betegállományok, kiküldetések, túlórák nyilvántartására
- Manuális javítások (dokumentált) kezelésére
- Cégen belüli szervezeti egységek szerinti szűrésre
- Komplett jelenléti ívek, egyéb statisztikai listák készítésére
DEMO VIDEo LETÖLTÉS
A beléptető rendszerek egyedi tervezést igényelnek a feladatok optimális ellátására. A SOYAL beléptető rendszert preferáljuk, az alkalmazott felügyeleti szoftver a TRIGGER Kft fejlesztése.
Felügyeleti program választék SOYAL rendszerhez:
- S-Server - adat kommunikátor terminál programozás
- S-Client - kliens program adatfeldolgozásra, kezelésre
- S-Quest - vendégkártya kezelő program
- S-Work - munkaidő nyilvántartó, jelentéskezelő
Amennyiben beléptető, munkaidő-nyilvántartó rendszerre van szüksége, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal. INGYENES szaktanácsadással és helyszíni felméréssel állunk rendelkezésére.